zaterdag 8 oktober 2011

Oorlog

Op vrijdag 15 juni droomde ik dat ik midden in de tweede wereld oorlog zat. Het voelde héél echt. Ik was met een groepje andere mensen. We zaten in een huis, plotseling ging het luchtalarm. Er kwamen vliegtuigen over en we hoorden de bommen vallen. We probeerden te schuilen om niet geraakt te worden maar de bommen vielen vlak naast ons en ikzelf ervoer de enorme kracht die zo'n bom had. Eigenlijk net zoals je soms de enorme kracht van een hele grote boom kan voelen als je hem omarmt.De Duitsers dachten dat we dood moesten zijn maar geen van ons was dood. We hadden afgesproken dat we verspreid zouden gaan liggen zodat als ze kwamen, en dat deden ze ook, het net leek alsof we daadwerkelijk dood waren. Ik stond echt doodsangst uit. Een Duitser stond naast mijn benen en keek van héél dichtbij of ik nog ademhaalde. Ik herinner mij dat ik bewust met mijn ademhaling bezig was tijdens mijn droom en had mijn hand op mijn maag liggen om te controleren of mijn ademhaling zichtbaar was voor hem. Hij schopte en kietelde onder mijn voeten om te zien of ik reageerde, wat héél moeilijk was. Ook zette hij mijn voeten in brand om te zien of ik bewoog en nog leefde. Er is nog meer gebeurd maar helaas heb ik dat niet meer helemaal helder in mijn hoofd. Ik heb het gevoel gehad daar van 0:3.30u-0:830u mee bezig te zijn geweest want elke keer als ik wakker werd ging ik gewoon weer verder met deze droom tot ik uit mijn bed ging om 0:900u.

Bekijk wat de betekenis van deze droom is op GroteBeer.Net. Op het forum zijn verschillende mensen die kunnen helpen met droomuitleg.

1 opmerking:

  1. Hoi! een heel laat antwoord ik weet het.. maar wou het toch even delen! ik heb ook vaak dit soort dromen en bij mij gaan ze ook altijd over de oorlog. het is levensecht en zodra ik wakker ben huil ik of denk ik dat het nogsteeds speelt. ik heb ook altijd dat als ik weer inslaap val ik zo verder droom en mezelf in de droom, uit de droom moet halen.. heel ingewikkeld en heel vervelend! Misschien iemand nog enig idee hoe dit kan??

    BeantwoordenVerwijderen